Bruke skatteyter finansierte ressurser for å yte assistanse til en eller flere organisasjoner på en måte som gir en fordel over andre, kan være statsstøtte. Å gi hjelp som statsstøtte vil nesten alltid være mer tidkrevende og vanskelig enn å utforme assistanse på en måte som unngår å gjøre det. Enkelte statsstøtte er ulovlige i henhold til EUs regler fordi det forvrenger konkurransen på en måte som er skadelig for borgere og bedrifter i EU. Men hvor det er uunngåelig, kan statsstøtte gis lovlig ved: å bruke ett av et sett godkjente EU-mekanismer for statsstøtte ved å få godkjenning for den aktuelle ordningen fra EU-kommisjonen Hva er statsstøtte Statsstøtte er en fordel gitt av offentlige myndigheter gjennom statlige ressurser på selektiv basis til alle organisasjoner som potensielt kan forvride konkurranse og handel i EU (EU). Definisjonen av statsstøtte er svært bred fordi en fordel kan ta mange former. Det er noe som et foretak (en organisasjon engasjert i økonomisk aktivitet) ikke kunne få på det åpne markedet. Statsstøtteregler Statsstøttereglene kan (blant annet) gjelde for følgende: Gir låneskatter, herunder økte kapitalgodtgjørelser, bruk eller salg av en statlig eiendel gratis eller til under markedsprisen. Reglene kan gjelde for finansiering gitt til veldedige organisasjoner, offentlige myndigheter og andre ideelle organisasjoner der de er involvert i kommersielle aktiviteter. I prinsippet er statsstøtte ikke tillatt i EU. Noen statsstøtte er imidlertid gunstig for økonomien og støtter vekst og andre politiske mål. Statsstøtte kan gis for å støtte et bredt spekter av aktiviteter, inkludert forskning og utvikling, miljøvern og støtte til små og mellomstore bedrifter. Statsstøttereglene gir god hjelp, som er nødvendig for å levere vekst og andre viktige mål. Storbritannia støtter behovet for effektive statsstøtteregler for å forhindre forvrengning av konkurranse og å skape et åpent og konkurransedyktig marked i EU som britiske firmaer kan konkurrere og vokse. Overholdelse av statsstøttereglene Offentlige myndigheter er ansvarlige for at deres politiske tiltak og prosjekter overholder reglene. De bør tenke på statsstøtte tidlig og søke råd for å unngå problemer og spare tid. Reglene kan være komplekse og få det galt kan bety utvinning av statsstøtte og opphør eller tilbakekalling av støtteordninger. Dette kan få alvorlige konsekvenser for mottakerne av bistand og levering av politiske mål. Hvis du er en offentlig instans og har til hensikt å yte hjelp, bør du først sjekke om hjelpen sannsynligvis vil være statsstøtte. Krav til åpenhet Kommisjonens statsstøtte gjennomsiktighetsdatabase inneholder opplysninger om individuelle tildelinger av støtte som overstiger 500 000 tildelt under: forskning, design og innovasjon (bredbånd, energi og miljø, risikofinansiering, redning og omstrukturering (RampR), film og regionalstøtte ) Generell gruppefritakelsesforordning (GBER), inkludert økte kapitalgodtgjørelser Det er spesielle regler som gjelder i landbruket, hvor terskelen for rapporteringshjelp i databasen er 60.000 for primær landbruksproduksjon og 30.000 for akvakultur. Les detaljer om regler for landbruks statsstøtte. Hvis du holder en Climate Change Agreement (CCA), og bedriften mottar mer enn 500 000 i året i statsstøtte, må du rapportere visse detaljer. Finn ut hvilken informasjon du må rapportere. Vi har utviklet veiledning for å hjelpe deg å forstå reglene og alternativene som er tilgjengelige for deg. Statsstøtte: Grunnleggende veiledning gir en oversikt over hvordan man vurderer og analyserer statsstøtteproblemer. For en mer detaljert og omfattende veiledning om statsstøttereglene og rammene, se statsstøttehåndboken. Veiledningen er ikke en erstatning for de originale forskriftene og retningslinjene. Det er viktig at du leser EUs regelverk om statsstøtte som finnes på EU-kommisjonens nettside sammen med veiledning. Statsstøttekontakt BEIS-statsstøtteteamet er ansvarlig for statsstøtte på tvers av hele regjeringen, inkludert lokal og regional regjering og de delegerte myndighetene. Vi kan hjelpe offentlige myndigheter til å: forstå de statsstøtteproblemene som er involvert i utformingen og utviklingen av din assistanse råd om hvordan du reduserer og styrer dette risikovilkåret om alternative alternativer. Se selvstendig vurdering av statsstøtte (PDF. 223KB. 2 sider) hvis du planlegger å finansiere et prosjekt, og kontakt oss på saptbis. gsi. gov. uk. BEIS-statsstøtteteamet kan kun gi råd til offentlige myndigheter og finansieringsorganer. Hvis du er et privat selskap, bør du søke uavhengig juridisk rådgivning om hvordan statsstøttereglene kan gjelde. Hvis du er et privat selskap eller en offentlig myndighet som søker finansiering under en eksisterende ordning eller et prosjekt og ønsker mer informasjon om hvordan reglene gjelder, bør du kontakte den offentlige myndigheten som administrerer ordningen eller prosjektet. Aktuelt assisterte områder Kartassistente områder er de stedene hvor regionalstøtte kan ytes i henhold til EUs lovgivning. Kartet for nåværende assistanseområder trådte i kraft 1. juli 2014, og gjelder frem til 31. desember 2020 (med forbehold om midtveisrevisjon i 2016). Bilder på kartet og et regneark som viser de assisterte områdene, er tilgjengelige fra Hørings kartkonsultasjonen. Kartet ble trukket som svar på EU-kommisjonens reviderte retningslinjer for regionalstøtte for 2014 til 2020. Et kort faktablad er tilgjengelig med informasjon om status for hjelpesteder, og hva det gir til potensielle søkere om regionalstøtte. Ytterligere hjelp Følgende organisasjoner kan yte hjelp til offentlige myndigheter og andre organisasjoner som bruker offentlig finansiering: Departementet for miljø, mat og landlige saker (Defra) statsstøtteteam for veiledning om anvendelse av reglene til landbruks-, fiskeri - og akvakulturdepartementet for transport (DfT ) for veiledning om anvendelse av reglene for statsstøtte til transport: Stateaid-Transportdft. gsi. gov. uk Selv om statsstøtte ikke er delegert, har hver av de delegerte myndighetene egen statsstøtte enhet som kan gi råd og veiledning:
5 EMA System har noen brukt dette systemet, det er kommersielt tilgjengelig, jeg ble gitt den av en god venn. Jeg hakket den rundt litt og brukte den på min Futures plateform til å handle intradag. det gjør det veldig bra. Har noen noen erfaring med å bruke den på Forex. det bruker 2 tidsskala desto lengre brukes til å handle i retning av kortere tidsramme for oppføring. Jeg har EA for det for MT..but uten å vite den langsiktige stabiliteten til det jeg ikke ville handle på den. Jeg er fornøyd med EOD-systemet, jeg har gått på Forex, men ville ikke ha noe imot å prøve å handle dagen. Har noen noen erfaring med å bruke den. DEVTOME HOSTING COSTS HAR BEGRENSET Å OVERNÅRE 115 MÅNEDLIG. ADMINISTRASJONEN ER IKKE LENGERE TIL Å TJENESTE KOSTNADEN UTEN BISTAND TILGJENGELIG TIL RISIKOSTILDELINGEN. DETTE ER OPPDRAGET FOR NESTE ÅR, MEN VI HAR HÅNDTERT DET FRA VÅRE EGNE LAGER. MEN LITERLIGT INGEN DONASJONER I DE FØRSTE 2 ÅREN HAR DET BUDGET BUDGETEN I KORT ORDRE MED ØKET I AKTIVITET PÅ SIDEN I DE ...
Comments
Post a Comment